שתי טעויות קטלניות בכתיבת שירים
שתי טעויות קטלניות בכתיבת שירים
איזה דברים לא כדאי לעשות שאנחנו כותבים שירים או שאנחנו בוחרים
שירים. יש שני דברים שכדאי מאוד להימנע מהם. הם פשוט הורסים את הרמה, ומצמצמים את
הסיכויים שישמעו את השיר גם ברדיו.
אלמנט ראשון שכדאי להימנע זה
לא לחרוז את אותה מילה בעצמה. נגיד "חשבתי עליך כל יום כל שעה, ורציתי להיות
אצלך תוך שעה" לא טוב. גרוע מאוד. כלומר לקחנו את אותה מילה "שעה"
ושמנו אותה כמילה שמתחרזת עם עצמה. זה רמה ירודה של כיתה ב', והרבה פעמים שיר יכול
להיפסל ולא להיכנס לפלייליסט ברדיו בגלל דבר כזה. אז לא לעשות.
אלמנט נוסף שלא לעשות אותו, שמאוד מומלץ לא לעשות אותו, זה נקרא חריזה
בכל מחיר. לפעמים אתם יכולים להיתקל בשירים או לכתוב אפילו בעצמכם בלי לשים לב,
שהייתם צריכים איך אומרים להתפשר על החרוז, בשביל שנגיד ואללה היה לנו פה חרוז. וזה
גם כן לא טוב זה מוריד מרמה של השיר, ויכול להיפסל מלהיכנס לרדיו.
לדוגמה חריזה בכל מכיר: "חושב עליך המון, אכלתי לי אפרסמון"
זה מטומטם. לא צריך לעשות חריזה כזאת, עדיף להשקיע עוד מחשבה, ולמצוא חרוז הולם ולא חריזה בכל מכיר. פעם ראיתי שיר שמישהו הביא לי "הרגשות שבי
עדין לא שק.עו במצולות כל בוקר קם מביט בתמונתך ומרים לי משקולות" מה הקשר? אין
קשר. זה חריזה, שנקראת "חריזה בכל מחיר"
אנחנו לא רוצים חרוזה בכל מחיר, לא כדאי לעשות את זה. אם רק נמנע
מטעויות נפוצות, אנחנו נוכל גם לבחור טקסטים יותר טובים, וגם לכתוב טקסטים יותר
טובים, עכשיו טיפ למישהו שמלחין בעצמו, אם אתה כותב טקסטים ולא מתפשר עליהם, גם ההלחנה
שלך תשתפר. הטקסט שאתה כותב ירגש אותך, ואז יצא לך לחן יהיה יותר מרגש.
אם נתפשר על החריזה, נתפשר בסוף גם על ההלחנה והיא גם תהיה פחות טובה.
ואני אתן כל מיני טיפים מדהימים בנושא של כתיבה נכונה, שיהפכו את השירים להיות פוטנציאליים ללהיטים, וגם באיך
לבחור חומרים כך שיהיה פוטנציאל טוב ללהיטים - בסדנה הקרובה שלנו, ואני מחכה לראות
אותך שם להתראות.
_______
רוצה להשתתף בסדנה הקרובה?
מלא את הפרטים ולחץ "אני מעוניין..." ואנו נחזור אליך
_______
מה דעתך על הטיפ?
רשום כאן תגובתך